את מיטב המרץ והכסף שלי השקעתי בלוגו חתיכי לעסק עם שם שבחרתי מהבטן:
"כלים אימון לאיכות חיים".
הבעיה היא שמה בעצם זה אומר? למי זה פונה? לא הבנתם? גם הלקוחות שלי לא. ולכן אף אחד לא הגיע.
כל אותה התקופה הקליניקה שלי היתה ריקה ולא הבנתי למה. פחדתי שאם אתמקד בקהל יעד ספציפי "אפסיד" את כל השאר.
אז ריכזתי עבורכם את כל הטיפים הכי חשובים בבידול שלי דרך סיפור המותג של #זמןאמא:

  1. התמקדו בקהל יעד שאתם אוהבים- במי אתם מטפלים? מי הלקוח שלכם? מי הייתם רוצים שיפנה אליכם? במי הייתם רוצים לטפל? מי הייתם רוצים שיתקשר אליכם? ככל שקהל היעד יהיה ממוקד יותר ככה יהיה לכם סדר ביחס למוצרים שתייצרו, לשפה שתדברו ולאיפה למצוא אותו ואיך לדבר אליו- למשל בני נוער נמצאים בטיק טוק, עסק ויזואלי יצליח באינסגרם ועוד.


אני לא אשכח את היום שהיא אמרה לי באמצע טיפול פנים- "אז את צריכה להתמקד באמהות, זה הפשן שלך".
שנתיים אני מנסה לכתוב על אימון לאיכות חיים, מה זה אומר בעצם? למי אני פונה? הלכתי לאיבוד.
וברגע אחד היא שולפת לי "תתמקדי".
אמאלה!!! נבהלתי!!!
הייתי אמא צעירה בעצמי, הבכורה שלי רק נולדה ב 2010
ובמקביל ללידה שלה כבר הבנתי בעצמי שאני חייבת את המיקוד.
התחלתי לכתוב על האמהות שלי.
הבכורה שלי נולדה עם בעיה בויסות החושי- ואני אמא צעירה לא היה לי מושג למה היא צורחת כל הזמן.
בתוך האמהות שלה הבנתי דבר אחד- שאם אני לא אדאג לעצמי- אף אחד לא יעשה את זה עבורי והתחלתי לכתוב על זה. ככה נולד העסק שלי #זמןאמא.

  1. כשאתם עוסקים באהבה הכי גדולה שלכם וזה מגיע מהבטן זה יעבוד. אני מכירה כ"כ הרבה בעלות עסקים שניסו ללכת נגד התחושה והעסק שלהן התפרק. התמקדו במה שאתם טובים בו ורוצים להביא לעולם ולא במה שאתם חושבים שהעולם צריך. התמקדו במה שאתם יודעים שאתם טובים בו- אם אתם טובים בטיפול התמקדו בטיפול- לימדו איך למלא את הקליניקה שלכם אבל התמקדו בזה- אל תרוצו לכתוב ספר (למשל) כי נראה לכם שזה מה שהקהל שלכם רוצה .


אז הבנתי שאני רוצה לפנות לאמהות. פתאום היה לי ברור יותר על מה לכתוב, איפה לכתוב, למי לפנות בשיווק שלי, במוצרים שלי, בעשייה שלי. כתבתי על זה שאני חייבת לדאוג לי בתוך טרפת היום יום, כתבתי על העומס שלנו האמהות,
על מיליון הכובעים והגינגול הבלתי פוסק. כתבתי שזו לא בחירה לדאוג לעצמי- אלא חובה- כי אחרת אני אקרוס ואז מי ידאג לילדים שלי? ופתאום הכל הפך מסודר, נהייתה תהודה מאוד גדולה ל#זמןאמא והתחילו להיות לי הרבה עוקבות ומעריצות שאיתי עד היום.

  1. מיקוד = סדר כשתבינו למי אתם פונים ומה השירות שאתם מציעים יהיה לכם יותר קל לשווק את עצמכם, תדעו איפה לכתוב, תדעו על מה לכתוב ותוכלו לסדר לכם את תוכניות העבודה בהתאם. תדעו איזה מוצרים הקהל שלכם צריך ויהיה לכם פחות מאתגר.

למשל אם אני פונה לקהל של אמהות עדיף לכתוב בשעות הבוקר המוקדמות, הערב והצהריים. אבל אם אני פונה לקהל של בעלות עסקים דווקא שעות הבוקר אפקטיביות יותר.

אז אני פונה לקהל של אמהות, אחלה.
מה אני נותנת להן בעצם? מה האמירה שלי?
התחלתי לכתוב עליי: איך אני דואגת לעצמי בתוך האמהות, איך אני לא שוכחת אותי בדרך, איך אני מכינה גם לעצמי כשאני מכינה לכולם. ולאט לאט עם הכתיבה הגיע המיקוד- אני מלמדת נשים ואמהות לשים את עצמן במקום הראשון ולהנות מהדרך.

4. הבטחה ללקוח- מה ההבטחה שלי ללקוח? מה אני מבטיחה לו שהוא יקבל ממני כשהוא ירכוש את המוצרים / שירותים שלי? מה העסק שלי פותר עבורו? יכולים להיות מיליון מעצבי פנים, לכל אחד תהיה הבטחה שונה ללקוח, כי ההבטחה מגיעה מהמקום האישי ביותר של בעל העסק, מהבטן. מה הוא נותן מעצמו? מה מיוחד בו?

ואז נולדה ההבטחה של #זמןאמא- אני מלמדת נשים, אמהות ובעלות עסקים לשים את עצמן במקום הראשון ולהנות מהדרך. אמאלה! זו הבטחה ממש ענקית!

5. אל תפחדו להתחייב– הרבה בעלי עסקים מפחדים להבטיח. הם מפחדים שההבטחה שלהם גדולה מידי והם לא יעמדו בה. תבטיחו רק מה שאתם יכולים לקיים אבל אל תפחדו להבטיח. אני מלמדת נשים את הכלים שלי- אני יודעת שכל מי שתשתמש בהם תשנה את חייה מהקצה לקצה. אבל אני לא יכולה להשתמש בכלים האלו עבור הלקוחות שלי. זו כבר האחריות שלהם.

למשל מתאמנת שהגיעה אליי- היא מטפלת סינית ויפנית ועוסקת בהמון שיטות. לאחר תהליך הצלחנו להגיע לייחודיות שלה היא עוזרת לאנשים שלא יכאב להם. אבל- אנחנו לא יכולות להבטיח להם שלא יכאב להם יותר- ולכן ההבטחה שלי היא- להפחית את הכאב. כי זו הבטחה שנוכל לעמוד בה.

אז הבטחתי ללקוחות שלי שאדאג לעזור להם לשים אותם במקום הראשון ולהנות מהדרך. מה עושים עכשיו?

  1. עושים! תתחילו לכתוב את ההבטחה שלכם, את הייחודיות שלכם- תתחילו לדבר את זה ללקוחות, לעולם, לאנשים שמכירים אתכם אבל גם לכאלו שלא מכירים אתכם.

תתחילו לעשות. זה ימקד אתכם ביחס לאמירה האישית שלכם, ביחס לטיפול בהתנגדויות, תתחילו להכיר אתכם מחדש בתוך העסק שלכם.

התחלתי לכתוב על #זמןאמא . ומתוך הצורך נולד גם #זמןאבא . כי כמו שאמא דואגת לעצמה גם אבא דואג לו. הבנתי שיש צורך בשיוויון הזה. וכמו שיש זמן לאמא ואבא יש גם זמן לכל ילד. ויש גם #זמןכביסה, #זמןמשפחה ועוד ועוד. הבנתי שזה כבר לא רק #זמןאמא – יש כאן שפה שלמה.

  1. תייצרו לעצמכם שפה למותג- לא צריך בשביל זה להיות עסק ענק. צריך מיקוד והבטחה מדוייקים. כשאלו יהיו מדוייקים, כשתכתבו על הבידול שלכם תתחיל להיווצר שפה אישית של העסק שלכם. וכשתתחיל להיווצר שפה מיוחדת שלכם- אתם תתחילו לבלוט ברשת- כי לא תהיו עוד מתוך כולם- אתם תהיו מיוחדים, אנשים יזכרו אתכם- וככה נולד מותג.


דוגמאות לנשים שליוויתי:

*אנה לביא- צילמה הריון ולידה –הבידול שלה היום: צילום עם רגש

*דנה אופיר- צילמה צילומי נשיות- הבידול שלה היום: BE YOU- לאהוב אותך כמו שאת

*מיכל שביט- סטודיו לפילאטיס- הבידול היום: מיכל שביט- דיוק וחיזוק בתנועה

*נעמה לודריק- טיפול סיני ויפני- הבידול היום: כאבLESS – להפחית את הכאב

*נועה ברומשטיין- מדריכת הורים ויועצת שינה- הבידול היום: הורות בק.ש.ב= קבלה, שלמות, בטחון

*שירה קרהוטמר- מדריכת הורים- הבידול היום: ייעוץ שינה והדרכת הורים בראייה משפחתית- family focus (פונה לקהל מעורב- דוברי עברית ואנגלית)

*נורית מלאכי- שירותי משרד, אימון שיווקי וכל כך הרבה מעבר- המג'נגלת- מייצרת לך שקט לגדול

*הדס שלף- עיצוב פנים- מעצבת בצורה שונה,מקורית ומיוחדת-הבידול היום- שונות- הגלריה הפרטית שלך

*חגית פילובסקי- הומיאופתית לילדים -הגיעה ללא בידול, המיתוג היום- להתחזק מבפנים החוצה

*דקלה עמית- הגיעה עם "תיבת ההפעלות" לתהליך וייצרנו בידול חזק – אימון הורים להפעלות


עכשיו יש לנו שפה ויש לנו ייחודיות ואנחנו כבר זכירים- איזה כייף לנו- אנחנו מיוחדים ויצרנו בולטות ברשת.

התחלתי לכתוב , לעשות, והבנתי שאיזה כייף לי- אנשים זוכרים אותי, כולם כבר כותבים ב- זמן… זה אומר שעשיתי משהו טוב- ייצרתי שפה. ועכשיו רציתי להביא את זה לתוך השירותים שלי.

  1. הייחודיות וההבטחה שלנו ללקוחות שלנו הם העוגן שלנו בעסק. הם יכוונו אותנו בעשייה שלנו הלאה. כל מוצר, שירות, קמפיין או שתפ שנרצה להכניס לעסק שלנו נבחן האם הוא מדבר את ההבטחה שלנו . למשל אם ההבטחה שלנו בסטודיו לספורט – למשל כמו אצל ענת זוסמן- שזה פשוט להשקיע בעצמך- אנחנו צריכים שהמוצרים שלנו ידברו את זה. מוצר דיגיטלי של 5 דקות ביום שיעשו את ההבדל לגמרי מדבר את ההבטחה.


מתוך הכתיבה, המיקוד, הסדר והעשייה –בעצם מתוך השטח הגיע מיקוד נוסף- הצורך בשיוויון. התחלתי לכתוב על #זמןאמא ועל #זמןלכל דבר והקהל שאל אותי מה עם אבא? אז הבנתי שגם הוא צריך מקום. במוצר הדגל שלי שהוא לוח לניהול זמן משפחתי #השעה ה25 יש גם מגנט ל #זמןאמא אבל יש גם מגנט ל #זמןאבא – והוא נולד מהשטח, מהעשייה והתובנות.

  1. לימדו את הקהל שלכם- הם יתנו לכם את התשובות הכי טובות לצורך שלהם. היו קשובים והבינו שאם נותנים לכם פידבק זה כנראה חשוב ומשמעותי ובעיקר ידייק את המסרים שלכם ולאחר מכן גם את השירותים והמוצרים שלכם.

והכי חשוב שלי

  1. עסק עושים באהבה– תאהבו את מה שאתם עושים. אם "בא לכם על זה" אתם במקום הנכון ועכשיו נותר לדייק את זה. ואם "לא בא לכם על זה" תחשבו איך אפשר לעשות שכן.

באהבה לירון גור שטייגמן
מוזמנים לקרוא עליי עוד בלחיצה כאן

תגובה אחת

  1. שלומית הגב

    מאמר מעולה
    מסביר לי בדיוק מה חסר לי בעסק!
    איזה כייף שהגעתי אלייך.

השארת תגובה